sobota, 14 września 2013

Czas zacząć pisać!

Pierwszy post w nowym roku szkolnym 2013/2014 dedykuję Uczniom klasy III c.

Kochani, zgodnie z naszą umową, publikuję kryteria oceny pierwszego wypracowania.
Temat:
Napisz list do Parysa (mitologicznego bohatera), w którym przekonasz go, aby tobie ofiarował jabłko niezgody albo nie ofiarował nikomu ze względu na Troję. W liście wykorzystaj 3 funkcje wypowiedzi (przedstawieniową, ekspresywną, impresywną, fatyczną lub poetycką). 

NaCoBeZU
Treść - 4 p. 
4 p. - uczeń pisze list, w którym skutecznie przekonywuje Parysa do zmiany decyzji, podaje argument z potwierdzającym do przykładem; w wypowiedzi odwołuje się do mitu; list zawiera trzy funkcje wypowiedzi; dostrzegalny jest pomysł i konsekwencja wypowiedzi
3 p. - uczeń pisze list, w którym skutecznie przekonywuje Parysa do zmiany decyzji, podaje argument z potwierdzającym do przykładem; w wypowiedzi odwołuje się do mitu; list zawiera trzy funkcje wypowiedzi
2 p. -  uczeń pisze list, w którym skutecznie przekonywuje Parysa do zmiany decyzji, podaje argument z potwierdzającym do przykładem; w wypowiedzi odwołuje się do mitu; list zawiera dwie funkcje wypowiedzi,
1 p. -  uczeń pisze list, w którym skutecznie przekonywuje Parysa do zmiany decyzji, podaje argument z potwierdzającym do przykładem; w wypowiedzi odwołuje się do mitu; list zawiera jedną funkcje wypowiedzi
0 p. - uczeń pisze pracę nie na temat
Błąd rzeczowy zakłócający logikę wypowiedzi oraz błędy dotyczące rodzajów i gatunków literackich, tytułów, imion bohaterów tekstów wskazanych w podstawie programowej powodują obniżenie oceny o jeden poziom
Segmentacja tekstu - 1 p.
1 p. – zachowany logiczny tok rozważań, segmentacja konsekwentna i celowa
0 p. – brak uporządkowania logicznego, segmentacja przypadkowa lub brak segmentacji
Styl - 1 p.
1 p. – styl konsekwentny, dostosowany do formy wypowiedzi
0 p. – styl niekonsekwentny lub niedostosowany do formy wypowiedzi.
Język - 2 p. 
2 p. – dopuszczalnych 5 błędów (składniowych, leksykalnych, frazeologicznych, fleksyjnych lub stylistycznych)
1 p. – dopuszczalnych 6 błędów (składniowych, leksykalnych, frazeologicznych, fleksyjnych lub stylistycznych)
0 p. – powyżej 6 błędów (składniowych, leksykalnych, frazeologicznych, fleksyjnych lub stylistycznych)
Ortografia - 1 p.
1 p. – dopuszczalne 2 błędy (3 błędy uczniowie ze specjalnymi wymaganiami)
0 p. – powyżej 2 błędów
Interpunkcja - 1 p.
1 p. – dopuszczalne 3 błędy (4 błędy uczniowie ze specjalnymi wymaganiami)
0 p. – powyżej 3 błędów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz