Klasa I c
Na co będę zwracać uwagę! | Punktacja – praca klasowa nr 4 | |||
Temat: Uważam, że warto (nie warto) przeczytać powieść Henryka Sienkiewicz pt. „Krzyżacy”. | 1.Realizacja tematu. | Punkty | ||
15 | ||||
1. Wstęp: wprowadzenie w temat (możesz tu napisać kilka słów o autorze, genezie utworu, stosunku uczniów do czytania w szkole lektur), podanie autora i tytułu powieści, jednoznaczne stwierdzenie – warto lub nie warto przeczytać tę lekturę. | 3 | 2.Spójność tekstu. | 1 | |
2. Trzy dowody przemawiające za słusznością przyjętego tematu. | 1 | 3.Styl konsekwentny i odpowiedni do przyjętej formy wypowiedzi (słownictwo sygnalizujące porządek argumentowania i subiektywizm wypowiedzi). | 2 | |
3. Pierwszy dowód (np.: poznajemy przykład w literaturze powieści historycznej, dlaczego jest to powieść historyczna), posumowanie | 3 | 4.Dbałość o graficzną segmentację tekstu; wyodrębnienie zasadniczych części pracy – wstępu, rozwinięcia i zakończenia. | 1 | |
4. Drugi dowód (np.: poznajemy ciekawych bohaterów, wymienić bohaterów, krótko scharakteryzować), podsumowanie. | 3 | 5.Estetyka pisma. | 1 | |
5. Trzeci dowód (np.: poznajemy obyczaje rycerskie, wymienić jakie, krótko opisać wybrany), podsumowanie. | 3 | 6.Zachowanie wymaganej długości pracy - 70% kartki A-4. | 1 | |
6. Zakończenie: powtórzenie stanowiska w pracy, podsumowanie. | 2 | 7.Poprawność językowa (dopuszczalne 3 błędy): 4 bł. – 2 pkt. 5 bł. – 1 pkt. 6 bł. – 0 pkt. | 3 | |
Razem 15 pkt. | 8.Poprawność ortograficzna: 0 bł. – 3 pkt. 1 bł. – 2 pkt. 2 bł. – 1 pkt. 3 bł. – 0 pkt. W przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: 2 bł. – 3 pkt. 3 bł. – 2 pkt. 4 bł. – 1 pkt. 5 bł. – 0 pkt. | 3 | ||
9. Poprawność interpunkcyjna (dopuszczalne 3 błędy). W przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się dopuszczalne są cztery błędy: 4 bł. – 2 pkt. 5 bł. – 1 pkt 6 bł. – 0 pkt. 5 bł. – 2 pkt. 6 bł. – 1 pkt 7 bł. – 0 pkt. | 3 |
Klasa II c
Na co będę zwracać uwagę! | Punktacja – praca klasowa nr 4 | |||
Temat: Udowodnij, że warto przeczytać tę lekturę. | 1.Realizacja tematu. | Punkty | ||
15 | ||||
1. Wstęp: wprowadzenie w temat(np.: miejsce lektur szkolnych w życiu ucznia, stosunek ucznia do lektur), postawienie tezy, podanie autora i tytułu wybranej lektury. | 3 | 2.Spójność tekstu. | 1 | |
2. Trzy argumenty. | 1 | 3.Styl konsekwentny i odpowiedni do przyjętej formy wypowiedzi (słownictwo sygnalizujące porządek argumentowania i subiektywizm wypowiedzi). | 2 | |
3. Pełna pierwsza argumentacja: argument (np.: ciekawa akcja), przykład z lektury popierający argument, wniosek. | 3 | 4.Dbałość o graficzną segmentację tekstu; wyodrębnienie zasadniczych części pracy – wstępu, rozwinięcia i zakończenia. | 1 | |
4. Pełna druga argumentacja: argument (np.: bohater osoba godna naśladowania), przykład, wniosek. | 3 | 5.Estetyka pisma. | 1 | |
5. Pełna trzecia argumentacja: argument, przykład, wniosek. | 3 | 6.Zachowanie wymaganej długości pracy - 70% kartki A-4. | 1 | |
6. Zakończenie: powtórzenie tezy, podsumowanie. | 2 | 7.Poprawność językowa (dopuszczalne 3 błędy): 4 bł. – 2 pkt. 5 bł. – 1 pkt 6 bł. – 0 pkt. | 3 | |
Razem 15 pkt. | 8.Poprawność ortograficzna: 0 bł. – 3 pkt. 1 bł. – 2 pkt. 2 bł. – 1 pkt. 3 bł. – 0 pkt. W przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: 2 bł. – 3 pkt. 3 bł. – 2 pkt. 4 bł. – 1 pkt. 5 bł. – 0 pkt. | 3 | ||
9. Poprawność interpunkcyjna (dopuszczalne 3 błędy). W przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się dopuszczalne są cztery błędy: 4 bł. – 2 pkt. 5 bł. – 1 pkt 6 bł. – 0 pkt. 5 bł. – 2 pkt. 6 bł. – 1 pkt 7 bł. – 0 pkt. | 3 |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz