Mimo zapisania NaCoBeZU w zeszytach, podaję jeszcze raz zagadnienia, z nadzieją że dobrze/lepiej przygotujecie się do sprawdzianu. Sprawdzian nr 2 - 16 listopada 2011 r. (środa).
Klasa I c:
- charakteryzuję wybranych bohaterów lektury "Buszujący z zbożu",
- znam terminy: przypowieść, atrybut, podmiot liryczny, pytanie retoryczne (funkcja w utworze, po co?), hymn, wiersz sylabiczny,
- podaję po 5 informacji dotyczących epoki renesansu i Jana Kochanowskiego,
- określam podmiot liryczny i adresata w wierszach: J. Kochanowski "Czego chcesz od nas Panie" i J. Tuwim "Strofy o późnym lecie",
- wskazuję środki poetyckie we fragmentach wiersza J. Tuwima "Strofy o późnym lecie": epitety, metafory, personifikacje, apostrofy, prozaizmy, onomatopeje, powtórzenia.
Klasa II c:
- znam terminy: fraszka, holokaust, topos (topika),
- podaje tytuły poznanych na lekcji fraszek J. Kochanowskiego,
- określam podmiot liryczny/adresata w przykładowych fraszkach,
- określam świat przedstawiony w opowiadaniu Idy Fink "Zabawa w klucz": czas, miejsce, bohaterowie, narrator, zdarzenia,
- interpretuję tytuł opowiadania Idy Fink
- podaję przykłady złamania toposu: domu, ojca, dziecka,
- znam i określam części mowy i zdania,
- wykonuję wykres zdania pojedynczego,
- układam zdania, w których podany rzeczownik pełni różne funkcje składniowe (podmiot, orzecznik, dopełnienie, okolicznik, przydawka).
Klasa III c:
- znam i podaję funkcję środków poetyckich (podr. str. 327-329),
- określam typy liryki ze względu na wypowiedź podmiotu lirycznego i temat,
- analizuję i interpretuję wiersze: W. Szymborska "Nienawiść", Cz. Niemen " Tolerancja" i E. Stachura "Człowiek człowiekowi",
- określam świat przedstawiony w utworze W. Szpilmana "Pianista": czas, miejsce, bohaterowie, narrator, zdarzenia.
POWODZENIA!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz