niedziela, 22 kwietnia 2012

NaCoBeZU do zadania domowego.

Temat: Opisz realizację wybranego motywu literackiego w książce Henryka Sienkiewicza pt. „Krzyżacy”, wskaż inną książkę, w której jest on realizowany.
Punktacja zadania domowego – motyw literacki
Punkty
1.      Realizacja tematu – wybór motywu literackiego (podaj tytuł książki, autora i motyw).

1

2.      Realizacja tematu – wybór postaci obecnej w motywie.

1

3.      Realizacja tematu – omówienie motywu, pokazanie, jak motyw realizuje się w życiu wybranego bohatera.
2



4.       Realizacja tematu – podanie przykładu innego utworu, w którym motyw jest realizowany i krótki opis.

1

5.      Spójność tekstu, akapity.

1

6.      Poprawność językowa (dopuszczalne trzy błędy).

1

7.      Poprawność ortograficzna:
0 bł. – 2 pkt.
1 bł. – 1 pkt
2 bł. – 0 pkt.
W przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się:
2 bł. – 2 pkt.
3 bł. – 1 pkt
4 bł. – 0 pkt.

2









8.      Poprawność interpunkcyjna (dopuszczalne 3 błędy). W przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – dopuszczalne 4 błędy.

UWAGA!
Praca krótsza niż 70% kartki A-4 będzie oceniona tylko za realizacje tematu.
1

sobota, 14 kwietnia 2012

NaCoBeZu - prace klasowe nr 4

Kochani, poniżej zamieszczam obiecane kryteria oceny ostatniej w tym roku szkolnym pracy klasowej dla klasy I c i II c. Mam nadzieję, że pomoże Wam to bardzo dobrze przygotować się do tej pracy.
Klasa I c 


Na co będę zwracać  uwagę!
Punktacja – praca klasowa nr 4

Temat: Uważam, że warto (nie warto) przeczytać powieść Henryka Sienkiewicz pt. „Krzyżacy”.
1.Realizacja tematu.
Punkty
15
1.        Wstęp: wprowadzenie w temat (możesz tu napisać kilka słów o autorze, genezie utworu, stosunku uczniów do czytania w szkole lektur), podanie autora i tytułu powieści, jednoznaczne stwierdzenie – warto lub nie warto przeczytać tę lekturę.
3
2.Spójność tekstu.
1

2.        Trzy dowody przemawiające za słusznością przyjętego tematu.
1
3.Styl konsekwentny i odpowiedni do przyjętej formy wypowiedzi  (słownictwo sygnalizujące porządek argumentowania i subiektywizm wypowiedzi).
2

3.        Pierwszy dowód (np.: poznajemy przykład w literaturze powieści historycznej, dlaczego jest to powieść historyczna), posumowanie
3
4.Dbałość o graficzną segmentację tekstu; wyodrębnienie zasadniczych części pracy – wstępu, rozwinięcia i zakończenia.
1

4.        Drugi dowód (np.: poznajemy ciekawych bohaterów, wymienić bohaterów, krótko scharakteryzować), podsumowanie.
3
5.Estetyka pisma.
1

5.        Trzeci dowód (np.: poznajemy obyczaje rycerskie, wymienić jakie, krótko opisać wybrany), podsumowanie.
3
6.Zachowanie wymaganej długości pracy - 70% kartki A-4.
1

6.        Zakończenie: powtórzenie stanowiska w pracy, podsumowanie.

2

7.Poprawność językowa (dopuszczalne 3 błędy):
4 bł. – 2 pkt.
5 bł. – 1 pkt.
6 bł. – 0 pkt.
3

Razem 15 pkt.
8.Poprawność ortograficzna:
0 bł. – 3 pkt.
1 bł. – 2 pkt.
2 bł. – 1 pkt.
3 bł. – 0 pkt.
W przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się:
2 bł. – 3 pkt.
3 bł. – 2 pkt.
4 bł. – 1 pkt.
5 bł. – 0 pkt.
3
9. Poprawność interpunkcyjna (dopuszczalne 3 błędy).
 W przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się dopuszczalne są cztery błędy:
4 bł. – 2 pkt.
5 bł. – 1 pkt
6 bł. – 0 pkt.

5 bł. – 2 pkt.
6 bł. – 1 pkt
7 bł. – 0 pkt.
3


Klasa II c

Na co będę zwracać  uwagę!
Punktacja – praca klasowa nr 4

Temat: Udowodnij, że warto przeczytać tę lekturę.
1.Realizacja tematu.
Punkty
15
1.       Wstęp: wprowadzenie w temat(np.: miejsce lektur szkolnych w życiu ucznia, stosunek ucznia do lektur), postawienie tezy, podanie autora i tytułu wybranej lektury.
3
2.Spójność tekstu.
1

2.       Trzy argumenty.
1
3.Styl konsekwentny i odpowiedni do przyjętej formy wypowiedzi  (słownictwo sygnalizujące porządek argumentowania i subiektywizm wypowiedzi).
2

3.       Pełna pierwsza argumentacja: argument (np.: ciekawa akcja), przykład z lektury popierający argument, wniosek.
3
4.Dbałość o graficzną segmentację tekstu; wyodrębnienie zasadniczych części pracy – wstępu, rozwinięcia i zakończenia.
1

4.       Pełna druga argumentacja: argument (np.: bohater osoba godna naśladowania), przykład, wniosek.
3
5.Estetyka pisma.
1

5.       Pełna trzecia argumentacja: argument, przykład, wniosek.
3
6.Zachowanie wymaganej długości pracy - 70% kartki A-4.
1

6.       Zakończenie: powtórzenie tezy, podsumowanie.

2

7.Poprawność językowa (dopuszczalne 3 błędy):
4 bł. – 2 pkt.
5 bł. – 1 pkt
6 bł. – 0 pkt.
3

Razem 15 pkt.
8.Poprawność ortograficzna:
0 bł. – 3 pkt.
1 bł. – 2 pkt.
2 bł. – 1 pkt.
3 bł. – 0 pkt.
W przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się:
2 bł. – 3 pkt.
3 bł. – 2 pkt.
4 bł. – 1 pkt.
5 bł. – 0 pkt.
3
9. Poprawność interpunkcyjna (dopuszczalne 3 błędy).
 W przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się dopuszczalne są cztery błędy:
4 bł. – 2 pkt.
5 bł. – 1 pkt
6 bł. – 0 pkt.

5 bł. – 2 pkt.
6 bł. – 1 pkt
7 bł. – 0 pkt.
3